Gaur, abenduak 5, Azokako Areto Nagusian egindako aurkezpenean, AIZU! aldizkari eraberritua erakutsi dute jendaurrean AIZU! eta AEKko kideek, berrikuntzak nola baliatu modu praktikoan azalduta
Maialen Begiristain, AEKko Nazio Kontseiluko kideak; Eñaut Mitxelena, AIZU!ko koordinatzaileak; Maialen Otegi, AEKko Irakaskuntza Zerbitzuko arduradunak; eta Estitxu Nieva, AEKko Didaktika Saileko kide eta AIZU!ko ariketen egileak parte hartu dute ekitaldian. Azken horrek bertatik bertara aletu ditu aldizkariko berrikuntza nagusiak, batez ere, euskara ikasleek erabil ditzaketen baliabideak aldizkaria modu praktikoan baliatzeko: testu mailakatuak, aldizkariko edukietan oinarritutako online ariketak eta ikasleentzako eta irakasleentzako gida praktikoak.
Bertaratu direnek Areto Nagusiko pantaila handian ikusi ahal izan dituzte berrikuntza eta baliabide horiek guztiak, esku artean aldizkariaren azken zenbakia, 502.a, zutela. Aldizkariko koordinatzaile Eñaut Mitxelenak azpimarratu duenez, hedabide izaerari eutsita, tresna erabilgarriagoa bihurtu da aldizkaria: “Euskaltzaindiaren baimenarekin, lizentzia hartuta: hedabideago eta tresnago bihurtu dugu”.
Jarraian Maialen Otegik hartu du hitza, eta gogorarazi du euskara eroso bizitzea dela AEKren helburua: “Horretarako, ikasleei begirako hiru helburu ditugu. Batetik, euskaraz eroso bizitzeko gaitasuna eskuratzea; bestetik, ikasteko autonomia garatzea; eta, azkenik, normalizazioan eragitea. AIZU!k bete-betean erantzuten die helburu horiei”. Izan ere, Otegik nabarmendu duenez, euskaraz eta ikasleei begira sortutako aldizkari batek normalizazioan eragin handia du. Bere hitzetan, “kultur ekosistema bat erakusten die askori, mundu guztiz ezezagun bat. Euskal kulturarako leihoa da irakurle askorentzat, lehen aldiz zabaltzen zaien leihoa”.
Era berean, hedabideen estrategikotasuna ekarri du gogora, AIZU!ren ekarpena goraipatuta: “Hartzaile berriak hezten ditu, eta erabiltzaileak bultzatzen ditu euskarazko hedabide gehiago ezagutu eta kontsumitzera. AIZU! irakurri eta erabiltzeak beste hedabideetarako zubia eraikitzen die euskara ikasleei”.
Hain zuzen ere, Maialen Begiristain, ekitaldiaren hasieran, hedabideen garrantziaz mintzatu da: “Euskararen normalizazio eta biziberritze prozesuan aurrera egiteko, euskarazko hedabideak euskal kulturaren erakusleiho izan beharko dira. Eginkizun hori bermatzeko baliabide eta tresnak eskura izan beharko dituzte. Azken batean, hedabideak tresna estrategikoak direlako kulturaren transmisiorako, euskararen ezagutzan sakontzeko eta euskararen erabilera orokorrerako”. Horrela, AEKk AIZU! aldizkariaren aldeko apustu sendoa egin duela berretsi du: “Zalantzarik ez dugu zein ekarpen egiten duen euskararen normalizazioan eta biziberritzean”.
Data eta lekuaren hautaketa ez da hutsala izan. Izan ere, AIZU! aldizkariaren 0 zenbakia Durangoko Azokan aurkeztu zen, 1981ean. Ibilbide luze honetan 501 zenbaki argitaratuta helduko da aurtengo ediziora, orduko xedea inoiz ahaztu gabe: euskalduntze prozesuan bidelagun izatea euskara ikasten dabilen ororentzat. Beste jauzi bat emango du orain: paperezko aldizkariak formatua eta itxura aldatzeaz gain, irakurleek eta euskara irakasleek eskuragarri izango dituzte AEKko didaktikariek prestatutako atazak eta lanketak.
Berrikuntzak
Aldizkariak berrikuntza nabarmenak dakartza. Horiei esker, alor digitala eta didaktikoa indartuta, paperezko euskarriaren eta euskarri digitalaren arteko osagarritasuna sendotu da. Paperezko euskarriaren tamaina txikiagotuta, erabilgarriagoa bihurtu da. Erabilgarritasuna, gainera, edukietan ere handitu da. Izan ere, euskara ikasten ari direnen aldizkaria izaki, arlo didaktikoan berritu da bereziki: testu batzuetan ageri den QRa klikatuta, AEKko Didaktika Sailak prestatutako atazak ageri dira, online egin daitezkeenak. Paperezko aldizkaritik zein webgunetik irits daitezke irakurleak ariketa horietara, eta sarbide irekia izango dute abendu osoan zehar, euskara ikasteko prozesuan dabilen orok ezagutu eta proba dezan (aurrerantzean, sarbide hori aldizkariaren harpidedunei eta erosleei mugatuko zaie). Ikusi ariketak hemen.
Horiez gain, badira beste hainbat eduki ere: elkarrizketa nagusia ETS taldeko Iñigo Etxezarretarekin, Patricia Martin harri jasotzaile galiziarra Arin-arin atalean, Durangoko Azokari buruzko erreportajea, Zokomiran ataleko albiste laburrak, kultur arloko berriak... Guztiak, hizkuntza gaitasunaren arabera mailakatuak, hori baita berrikuntzetako beste bat.
Horrela, AIZU!k beste urrats bat eman du euskara ikasten ari direnen aldizkari izateko helburuan sakontzeko. Haatik, online ipiniko diren ariketak ez dira AIZU! erabiltzeko modu bakarra; izan ere, aldizkaria euskara ikasteko prozesuan nola baliatu azaltzeko, bi gida didaktiko jarri dira erabiltzaileen esku www.aizu.eus webgunean. Bata euskara ikasleei bideratua dago; eta, bestea, irakasleei. AEKko Didaktika Sailak prestaturiko gida horietan aldizkaria zelan baliatu azaltzen da modu erraz eta ulerterrazean.
Emakume*: Sexu-genero sistemak markatzen duen binomioaz gaindi, bizipen, ibilbide, ahalmen eta identitate anitzak biltzen dituen kontzeptua (bollerak, trans, ez-bitarrak…). Gure egungo errealitatean politikoki eragiteko baliagarritzat dugu.
AZAROAK 25: Indarkeria matxisten aurkako nazioarteko eguna
AEKko Berdintasun Batzordea Euskal Herriko Mugimendu Feministaren irakurketan oinarritu da honako testu hau idazteko:
Hasteko, gogorarazi nahi dizuegu iazko azaroaren 25etik sei emakume* hil dituztela, eta gure babesa eskaini nahi diegu haien senide eta lagunei. Bestalde, biolentziaz ari garen egun honetan, ezin Palestina aipatu gabe utzi. Doakie hango lagunei gure besarkadarik beroena.
Guztiok dakigu egungo egoera ez dela batere samurra eta, gainera, feminismoak aurrerapausoak ematen dituen heinean, erantzunak eta erresistentziak gordintzen ari direla. Faxismoa eta ultraeskuina indartzen ari dira, bai, baina baita geure artean ere: Zenbat aldiz azaldu behar du emakume* batek erasoren bat jasan duela? Zergatik da hain zaila egiturazko matxismo hau baztertzea? Emakumeon* rolak eta lanak zalantzan jartzea, ezer ez egitea, oztopatzea, balioa kentzea... Jokabide horiek geure artean, eta, noski, AEKn ere, badaude; zehazki, nahi eta behar baino gizon gehiagok dituzte. Eta hor dago arazoa. Benetan berdintasunean eta parekidetasunean sinesten badugu, benetan helburu horiek lortu nahi baditugu, denoi dagokigu erantzukizuna hartzea eta, batez ere, gizonei, euren pribilegioei uko egitea, espazioa ez hartzea, bidaide edo aliatu izatea, jokaera baztertzaileei uko egitea...
Hain zuzen, orain ari dira abortatzera zihoazen emakumeak jazartzeagatik zenbait pertsona epaitzen. Ikusi beharko da hainbeste izerdirekin lortutako eskubideak babesteko interesik badagoen ala ez.
Aipaturiko guztiaren aurrean, erresistentzia feministarako deia egiten dugu. Segi dezagun antolatzen eta kaleak hartzen, segi dezagun autodefentsa feminista aldarrikatzen eta gauzatzen; kaleetan, etxeetan, lantokietan, jai guneetan… Erantzun diezaiegun indarkeria sostengatzen duten konplizitate sareei, horien aurka borrokatzen duten konplizitate sare feministekin.
KONPLIZITATE SAREEN AURREAN, ERRESISTENTZIA FEMINISTA.
Prioridad al alumnado que comienza a aprender euskera (los que cursen el nivel A1) ayudas que pueden llegar a sufragar hasta el 100% del coste de la matrícula.
En el resto de niveles, se podrán recibir subvenciones de hasta 475 euros para cursos presenciales y de autoaprendizaje, que serán compatibles con las ayudas que otorguen las entidades locales.
Requisitos: justificante de pago de la matrícula y asistencia del 80%.
La ayuda se abonará en dos plazos: el primero, en diciembre, y el segundo, al acabar el curso.
Personas mayores de 16 años que quieren estudiar euskera, con residencia en Navarra en el momento de publicarse la convocatoria. Plazo de presentación de solicitudes: 01/09/2025 – 31/10/2025
El precio exacto, las condiciones y las formas de matriculación las encontrarás en los euskaltegis de AEK.
Aprende y vive el euskera cómodamente en AEK
En la web de HABE más información. AQUÍ.
Encontraréis el precio detallado, los requisitos y la forma de matricularse en los euskaltegis de AEK. Aprende y vive el euskera cómodamente en AEK.
AEK anfitrioi izan da 2025-2026 ikasturterako HABEren matrikulazio-kanpainaren aurkezpen nagusian gaur, irailak 10, Donostiako Antiguako AEK euskaltegian egindako agerraldian.
Amaia Irastorza Ezkurdiak, Donostiako AEKko zuzendariak, hitz egin du gure kooperatibaren izenean; “Euskara eroso ikasi eta bizi” gure kanpainari hainbat keinu egiteaz gain, «euskal herritar denek euskaraz jakiteko eta erabiltzeko duten eskubidea» azpimarratu du. Horretarako, Irastorzaren esanetan, «ezinbestekoa da gure instituzioen parte-hartzea eta erabateko sostengua, euskara jakiteko premia zabaltzeko, batetik, eta euskara ikastea irisgarria eta doakoa izateko, bestetik».
Agerpenean, HABEren izenean, Aitor Aldasoro Iturbe Hizkuntza Politikarako sailburuordeak hitz egin du. Bestalde, Claire Tonnelé eta Daniel Garcia euskara-ikasleek ere hartu dute parte.
Ya estamos en septiembre, y, como es habitual, ha llegado la presentación de la campaña de matriculación de AEK. Bajo el lema Euskara eroso ikasi eta bizi, se ha desarrollado en el euskaltegi de AEK de Zadorra, con la participación de los/as componentes del Nazio Kontseilua de AEK (Aize Otaño Lizarralde, representante de Gipuzkoa; Xabier Gartzia Castell, representante de Nafarroa; Bixente Claverie, representante de Ipar Euskal Herria; Lurdes Etxezarreta Artabe, representante de Bizkaia; y Maialen Begiristain Grado, representante de Araba) y tres alumnas de AEK de Gasteiz (Rocío Hontoria Campo, Victoria Zarco Jiménez y Laura Cardelli Sgattoni) que han ofrecido sus testimonios en torno al aprendizaje del euskera.
A partir de hoy, la matriculación está abierta en los euskaltegis de AEK, a fin de que la ciudadanía pueda, tal y como señala el lema de la campaña, estudiar euskera de manera cómoda en ellos, para que luego puedan vivir con comodidad en nuestro idioma; al fin y al cabo, ese es el objetivo primordial de AEK: que todos/as los/as habitantes de Euskal Herria vivan cómodamente en euskera. Para ello, deseamos que nuestros euskaltegis sean lugares confortables para estudiar, y que los/as alumnos/as puedan disponer de instrumentos suficientes para utilizar la lengua vasca en todos los ámbitos: con los amigos/as, en familia, en el trabajo, en su tiempo de ocio...
De cara a dicho objetivo, es totalmente necesario garantizar la universalización del conocimiento del euskera. Además de presentar la campaña de matriculación, en esta comparecencia queremos transmitir un mensaje, alto y claro: que la euskaldunización de adultos/as es un sector estratégico en la normalización y revitalización del euskera, que toda la ciudadanía tiene el derecho de conocer la lengua vasca, tratándose de una tarea comunitaria. Así pues, es preciso establecer la gratuidad en todo el proceso de euskaldunización, para así poder responder adecuadamente al derecho de estudiar euskera, y, además, debe socializarse la necesidad de la universalización del conocimiento del idioma; es decir, aprender euskera ha de ser gratuito y accesible para todas las personas que viven en Euskal Herria. En tal sentido, valoramos muy positivamente los pasos que se han dado en esa dirección durante los últimos años: en la CAV se puede recuperar el dinero de la matrícula hasta el nivel B2, y los/las que se matriculen este curso en el nivel A2 también tendrán que adelantar menos dinero. Por lo tanto, en la CAV la matrícula en los niveles A1, A2 y C1 para los jóvenes de 16 a 18 años será más barata. Y en Nafarroa, las personas matriculadas en el nivel A1 podrán recuperar hasta el 100%. Por su parte, en Ipar Euskal Herria las empresas ofrecen oportunidades de formación, gracias a las cuales los/as trabajadores/as pueden cursar estudios de euskera sin coste alguno.
Una vez mencionadas la gratuidad y la accesibilidad, nos gustaría subrayar y poner en valor el acuerdo establecido recientemente con UEMA, gracias al cual AEK impartirá cursos gratuitos para padres y madres de alumnos/as en los centros educativos de cada localidad, en varios municipios adscritos a dicha mancomunidad, adaptados a sus necesidades. El objetivo de tal iniciativa es que dichos padres y madres aprendan euskera de forma práctica y eficaz, en los mismos lugares donde estudian sus hijos/as, y en horario lectivo.
En los últimos años miles de ciudadanos/as se han acercado a los euskaltegis de AEK con la intención de aprender euskera, mejorar su nivel o practicar con el idioma, para así poder establecer relaciones en euskera tanto en su círculo de amistades como en la familia, para mejorar su situación laboral, o con otros fines. Ejemplo de todo ello son las alumnas que nos acompañan hoy.
Este curso que va a empezar, esperamos fervientemente que muchos/as más ciudadanos/as se acerquen a los euskaltegis de AEK. Todo/a aquel/la que desee estudiar, mejorar o practicar euskera tiene abiertas de par en par las puertas de los euskaltegis, para que pueda dedicarse a ello cómodamente. A tal fin, AEK dispone de más de 100 euskaltegis en toda Euskal Herria, y a través de ellos llega a muchas otras localidades. Este curso, por ejemplo, dispondremos de euskaltegis nuevos o renovados en Hendaia, Azkaine y Lodosa.
Por otra parte, hemos adecuado nuestra oferta a las necesidades del alumnado: horarios, modulaciones, niveles... Impartimos clases de euskera en empresas, ayuntamientos, asociaciones, centros educativos y otros sitios. También desde el otro lado de la pantalla se dispone de la posibilidad de estudiar euskera cómodamente, por medio de los cursillos del euskaltegi online de AEK. Al mismo tiempo, AEK ofrece oportunidades de uso de la lengua, como, por ejemplo, la revista AIZU!, para practicar la lectura en euskera (este curso renovará su formato), las proposiciones de Praktikatu, para hacer práctica oral en ambientes agradables, los servicios de la consultoría Ahize para normalizar la situación del euskera en el ámbito laboral, etc.
El profesorado de AEK está siempre al lado de los/as alumnos/as; desean ser sus compañeros/as de viaje, y les dan lo mejor de sí para que su proceso de aprendizaje sea confortable y se sientan como en casa. Precisamente por eso hemos elegido este año la imagen del sillón, para que todos/as quienes vengan a visitarnos se sientan como si estuvieran en su casa.
Toda la información estará disponible, a partir de hoy, en esta página web y, por supuesto, en los euskaltegis de AEK.
Este curso, Korrika
Para finalizar, otro aviso: estamos a las puertas de una nueva KORRIKA, la vigésimo cuarta. Todavía no podemos adelantar muchos datos, pero aprovecharemos esta ocasión para daros tres primicias: una, que ya el año pasado comenzamos a organizar KORRIKA 24, y que nos encontramos repletos de ilusión y ganas de cara a la nueva edición; dos, que tendrá lugar en marzo de 2026; y tres, que KORRIKA 24 hará sentir a toda la ciudadanía que el euskera es un lugar de encuentro abierto y cómodo para absolutamente todos y todas.
Gaur, abuztuak 29, «euskaraz biziko den Nafarroan» parte izateko deia zabaldu diegu nafar guztiei Iruñean, Nafarroako Jauregian, Euskarabideak euskaltegiekin batera antolatutako prentsa-agerpenean.
AEKren izenean hitz egin du Beatriz Buldain Etxarrik, Nafarroako koordinatzaileak; eta ikasturte berriari «gogotsu ekiteko prest gaudela» aipatzeaz gain, egun Nafarroan euskaraz ikasteko «aitzakiarik ez dagoela» ere azpimarratu du. Izan ere, Nafarroako Gobernuak matrikulak finantzatuko ditu (hainbat kasutan, horien %100), aldez aurretik ezarritako baldintzak betetzen badira.
Buldainen esanetan, «bada garaia guztion artean bestelako Nafarroa bat eraikitzeko, elkarbizitzaren Nafarroa, eta horretan ere zu behar zaitugu»; eta, horretarako, “bizitokitik edo lantokitik gertu duzun euskaltegira jotzera animatzen zaitugu».
Argazkian, ezkerretik eskuinera, Euskarabidearen zuzendari Javier Arakama, Nafarroako Gobernuko bigarren lehendakariordea Ana Ollo eta Nafarroako AEKren koordinatzaile Beatriz Buldain.
Esaera Zaharren Txapelketaren antolatzaileek irakurri dute Sopelako jaien pregoia.
Jaiak atzo hasi ziren, eta Bego Rodriguez, Oihana Carrasson, Patxi Garcia, Maddalen Markaida eta Aitor Fernández de Martikorenak izan zuten herriko jaiei hasiera emateko ohorea, pregoia irakurrita. Izan ere, 30 urte bete dira aurtengo apirilean txapelketa lehenengoz antolatu zenetik. Txupina, berriz, Breaking Katxi kuadrillak bota du.
Eskerrik asko Sopelako Udalari aitortzagatik, eta zorionak, Bego, Patxi, Oihana, Maddalen eta Aitor!
Gora Sopelako jaiak! Biba Esaera Zaharren Txapelketa!
EUSKARAZ KOOP. S.ren Batzar Orokor Berezirako deialdia
Euskaraz Koop. S.ren Estatutu Sozialetako 31. eta 32. artikuluetan xedatutakoari jarraituz, Artezkaritza Kontseiluak Euskaraz Koop. S.ren Ohiko Batzar Orokorrerako deialdia egin du.
DEIALDIA (zuzenduta)
Eguna 2025eko ekainaren 27a
Tokia: GASTEIZko Armentia ikastola
Ordua: Lehen deialdia 9:30ean.
Bigarren deialdia: 10:00etan
GAI ZERRENDA (zuzenduta)
Lehena.- Akta onartzeko bi bazkide eta batzarreko idazkaria izendatzea.
Bigarrena.- Euskalgintzaren Kontseilua. (Lan ildoen aurkezpena)
Hirugarrena.- Kudeaketarekin lotutako zenbait proposamen (24-25 aurrebalantzea eta 25-26 aurrekontuaren aurreikuspena, 25-26 ikasturterako z.o.-ak,egin beharreko ekarpenaren zenbatekoa, Korrika...)
Laugarrena.- Kontu ikuskaritza aukeratzea.
Bosgarrena.- Sozietate organoak: Zaintza eta Helegite batzordeen berritzea.
Seigarrena.- Estatutuen egokitzapena.
Zazpigarrena.- Ahalmena ematea Artezkaritza Kontseiluko lehendakariari eta idazkariari Batzar Nagusian hartu diren inskribatu beharreko erabakiak notarioaren aurrean eskritura publikoan jasotzeko, hala badagokio, eta Euskadiko Kooperatiben Erregistroan inskribatuak izan daitezen egin beharreko izapideak burutzeko.
Zortzigarrena.- Galde-eskeak.
OHARRA: Bazkideei jakinarazten zaie, Euskadiko kooperatiben legearen 24.4 eta 78.1c artikuluetan zedarritutakoarekin bat etorriz, bazkide guztiek dutela eskura kooperatibaren egoitza sozialean eta barne sarean kooperatibaren dokumentazio ekonomikoa eta Estatutuen moldaketa proposamenaren justifikazio txostena, batzarrean landuko den gainerako dokumentazioarekin batera.
Lehendakaria
Lurdes Etxezarreta Artabe.
Bilbon, 2025eko ekainaren 10ean.
Ekainaren 5 eta 6an, Ongi Etorri Euskararen Mundura. II. Harrera Jardunaldiak izango dira, Bilbon, Arrupe Etxean, Euskalgintzaren Kontseiluak eta Eusko Jaurlaritzaren Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak elkarlanean antolatuta.
Euskararen normalizazio eta biziberritze prozesuaren egungo erronketako bat da euskal herritar berriak helburu hori erdiesteko aliatu egitea. Horretarako, ezinbestekoa da hizkuntza harrera egokia gauzatzea. Premia hori sumatuta lanean ari dira hainbat eragile eta instituzio. Nolanahi dela, sortzen ari diren gogoeta eta praktika horiek elkarrekin partekatu eta amankomunean bideratzea premiazkoa da hizkuntza harrera egokira ailegatzeko. Hain justu, aurreko urteko Ongi etorri euskararen mundura harrera jardunaldietan, harrera egoki baterako zumeak zeintzuk izan beharko liratekeen hausnartu genuen (ikus iazko kronikak eta grabazioak).
Aurtengo jardunaldietan berriz, hausnarketa horiek indarrean jartzeko aukerez hitz egingo da, martxan dauden harrera plan eta praktikak elkarbanatzeko aukera ere egongo da.
AEKko ikasle ohi eta eusktreneko langile Fernan Lopezek "Askotariko bideak, hautu bat: zer eman digu euskarak? Erdarazko ereduetan eskolaratutakoen edota helduak zirela euskaldundutakoen gogoetak" solasaldian parte hartuko du.
Nori zuzenduta daude?
Jardunaldiak udaletako arduradun politikoei, euskara eta migrazio teknikariei, hezkuntza formal eta ez-formaleko hezitzaileei eta gizarte mugimenduetako kideei zuzenduta egongo dira, baita gaian interesa duen edonori ere. AEKko kideok ere bertan izango gara.
Egitaraua eta informazio gehiago Kontseiluaren webgunean.
wrtwrt
wrtwrt
wrtwrt